Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers · Voor de nieuwe film tv & XR Makers

VERS EVENT: Scenario’s voor eigenwijze schrijvers

Verhalen van de toekomst

Hoe vind je de beste vorm voor het verhaal dat jij wil vertellen? Bestaat er nog meer dan de hero’s journey? Zijn er nieuwe helden en andere vormen die jou als dramaturg en scenarioschrijver kunnen uitdagen in je werk? Het loslaten van traditionele vertelvormen kan heel bevrijdend en spannend zijn, maar hoe doe je dat eigenlijk en waarom kan het belangrijk zijn?

Aan de hand van fragmenten en dilemma’s gaan we hier met Gwyneth Sleutel en Sytske Kok over in gesprek. Sytske en Gwyneth zijn ervaren scenario-professionals. Sytske is scenarist, regisseur, script consultant en docent scenario aan de Scenariovakschool en Gwyneth is dramaturg bij de NTR. We vragen ze alles over hun ervaringen in de wereld van dramaturgie en scenarioschrijven en de valkuilen van traditionele vertelvormen voor verhalen van deze tijd. Nieuwe inzichten blijven zich ontwikkelen en als schrijver ben je nooit uitgeleerd. Samen verkennen we nieuwe perspectieven op het vertellen van verhalen en bedenken we nieuwe vragen.

Gwyneth Sleutel
Gwyneth Sleutel is werkzaam als dramaturg op de drama-afdeling van de NTR vanuit waar zij diverse films, series en (interactieve) online series inhoudelijk begeleidt. Zo werkte zij onder andere mee aan de satirische dramaserie Cast, de Telefilm Happy Palace en de webserie En nu ben ik verliefd. In haar werkzaamheden als dramaturg en scriptcoach streeft Gwyneth nadrukkelijk naar een meer inclusieve storytelling. In dat kader geeft zij masterclasses en talks over vrouwelijke representatie en de female gaze in films en series. Ook heeft Gwyneth een training ontwikkeld die inzoomt op het goed schrijven van een film- en serieplan en het pitchen ervan. Naast haar werkzaamheden als script-editor, heeft Gwyneth een vaste column in het maandblad Opzij, werkt zij als talentcoördinator bij het Nederlands Film Festival en doceert zij aan de Scenario Vakschool. Ook maakte zij afgelopen jaar de documentaire Het nieuwe flirten, die te zien is op NPO Start en
NPo3.nl. Begin dit jaar is Gwyneth door het Financieele Dagblad uitgeroepen tot FD Talent 2024.

Sytske Kok
Sytske Kok (1970) studeerde af aan de Nederlandse Filmacademie en het Binger Filmlab als scenarioschrijver, regisseur en script consultant. Zij maakte verschillende prijswinnende korte films en schreef het scenario voor de Italiaanse speelfilm ‘Dark Matter’ (2023). Ook deed zij de research en schreef zij mee aan de Videoland serie ‘Maxima’. Met Diana Sno ontwikkelt zij momenteel de serie ‘Zusters’ (werktitel).
Als script consultant maakt Sytske scenarioanalyses en begeleidt zij schrijvers en regisseurs bij de ontwikkeling van hun projecten. Zo werkt zij met Herbert Alfonso aan zijn eerste speelfilm. Eerder was Sytske een van de scriptcoaches voor het Children’s Screenwriterslab van NFDC in India (een samenwerking met Cinekid).
Sytske is medeoprichter en docent scenarioschrijven aan de Scenariovakschool in Amsterdam. Daarnaast is zij gastdocent (geweest) o.a. aan de internationale master animatie van de kunstacademie St. Joost en de duale master documentaire en fictie aan de UvA. Sytske is tevens lid van de Raad van Toezicht van Go Short International Filmfestival. www.sytskekok.nl

Deze avond is niet alleen bedoeld voor eigenwijze verhalenvertellers, maar voor alle liefhebbers van films en series, die zichzelf graag uitdagen. Sluit je aan voor een inspirerende avond vol verhalen en nieuwe perspectieven. We zien je graag op 3 februari in Lab111!

Programma

  • 19:30 – Inloop
  • 20:00 – Start programma
  • 21:30 – Borrel

Praktische Informatie